sexta-feira, 28 de abril de 2017

DIY- Metallic watercolor- speed paint


Have you ever tried to make your own inks?!
Today I'm sharing the recipe I use to make my metallic watercolors.
They are great to fill small details on paintings, drawings, for hand writing, ...
You can also see how they are easy to use and how they flow in the paper. Also, the small amount you need to cover a large draw

The materials I've used are easy to find:
- Gum Arabic, ox gall and mica powder (you can find it on arts and craft stores or online stores)
- Glycerin ( I bought it on a pharmacy)
- honey... we always have some at home! ;) 

I've used Daler Rowney Gum arabic and Talens Ox Gall, for no particular reason... those are the brands I have at home...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Você já tentou fazer suas próprias tintas ?!
Hoje estou compartilhando a receita que uso para fazer minhas aquarelas metálicas.
São ótimas para preencher pequenos detalhes sobre pinturas, desenhos, para a escrita à mão, ...
Também pode ver como são fáceis de usar e como fluem no papel.  Também a pequena quantidade necessária para cobrir um desenho grande.

Os materiais que eu usei são fáceis de encontrar:
- Goma arábica, Ox Gall e pó de mica (você pode encontrá-lo em lojas de artes e artesanato ou lojas on-line)
- Glicerina (eu comprei numa farmácia)
- mel ... nós sempre temos algum em casa! :D

Eu usei  goma arábica Daler Rowney e Ox Gall da Talens sem nenhum  motivo específico ... essas são as marcas que tenho em casa ...

Sem comentários: